35 éves a Konkoord Kft.

– interjú az alapítókkal és az ügyvezetővel

1989-ben Müller Sándor, Kósa Imre és Varga András Győrben megalapította a Konkoord Kft-t, akkor még kisszövetkezet formájában. A cég idén ünnepli fennállásának 35. évfordulóját, melynek alkalmából készítettünk egy különleges interjút Müller Sándorral (alapító és egykori ügyvezető), valamint Németh Lászlóval, jelenlegi ügyvezetőnkkel. Az interjúban visszatekintünk a cég történetére, fejlődésére és betekintést nyújtunk a jövőbeli terveinkbe is.

1) Mikor és milyen ötletből született meg a Konkoord Kft.?


Müller Sándor:

1988-ban, amikor hatályba lépett a GT (gazdasági törvény), ami lehetővé tette magánvállalkozások megalapítását, Kósa Imre, Varga András és én, Müller Sándor az ITV elnevezésű cégnél dolgoztunk. A törvénynek köszönhetően határoztuk el, hogy a munkánkat inkább saját cégünkben folytatnánk tovább. Ehhez a megfelelő helyet is megtaláltuk a győri Zrínyi Kórház melletti épületben.

Az ITV akkori győri vezetőjéhez azonban eljutott tervünk híre, így ő rávett bennünket, hogy az ő támogatásával hozzuk létre a kisszövetkezetet.

1989 januárjától már az új cégben dolgoztunk szervizesként, Rigóné Ani pedig velünk tartott adminisztrátorként.

2) Miért ebben a szektorban?


Müller Sándor:

Az alapítók – Kósa Imre, Varga András és én, Müller Sándor – másológép szervizes szakemerként kezdtük el a munkát a cégben, és főként másológépes munkatársak átigazolása volt tervben is.

Noha induláskor a tevékenységi körünkbe tartozott a mezőgazdasági kisgép javítás, a külföldről behozott használtautó kereskedés, valamint a konferencia szervezés is – talán Szombathelyen.
(A név is a konferencia koordinációból született.)

3) Miért pont ebben a három városban?


Müller Sándor:

Győrben indultunk, és mivel Sopronban is volt a már említett ITV-nek részlege, így később ők is csatlakoztak a Konkoord Kisszövetkezethez. Veszprémben pedig sok ügyfelünk volt, ezért döntöttünk a telephely nyitásáról – ami aztán sok nehézséget hozott, mert kezdetben nem volt ott tulajdonos.

4) Milyen nehézségekkel szembesültetek az alapításkor?


Müller Sándor:

A gépjavításra nem volt megfelelő helyünk, emiatt az én Bácsai úti műhelyemben végeztük a nagy másológépek javítását – elég nomád körülmények között -, és a szállításuk megoldása sem volt egyszerű. A Konkoord Kisszövetkezet forráshiánnyal küzdött, hiszen az alapító tőkéje igen csekély volt és ez 1991-1992-ig nehézséget okozott a működésben. Újabb nehézségként pedig az ITV pert indított ellenünk a piacvesztés miatt.

5) Hogyan telt az elmúlt 35 év?


Müller Sándor:

A megalakuláskor megválasztott vezető gyanús ügyletei miatt a közgyűlésen leváltásra került és a helyére az akkori soproni vezető, Treuer Rezső került elnökként. Azonban sajnos ő sem bizonyult alkalmasnak a pozícióra. Mivel jelentős pénzhiánnyal küzdöttünk és a szétesés jelei ütötték fel a fejüket, 1991-ben egy utolsó esélyt adva a fennmaradásra, a kisszövetkezet engem (Müller Sándor) választott meg elnökének. 

A következő mérföldkő az átalakulás volt Kft-vé, amely többek között azért is volt fontos, mert a tulajdonosi elkötelezettséget, a piaci viszonyokhoz való igazodást jobban segítette. Ezt követte a győri ingatlan megvétele és a székház felépítése, majd a céges autóflotta elindítása, a soproni és a veszprémi ingatlanok megvásárlása. Sikerült a digitális váltás is, belekezdtünk az informatikai üzletágba és az okostáblák országos projektben is részt vettünk.

Németh László:

Az írásvetítő, írógép és számológép javítástól eljutottunk a bérelhető virtuális szerverekig, a privát felhő szolgáltatásig, a felügyelhető nyomatképző rendszerekig, valamint az interaktív kijelzőkig. Közben történt egy generációváltás is és újabb márkákat sikerült felvennünk a portfóliónkba.

6) Mi hozta meg az első nagy sikert?


Müller Sándor:

A forráshiány megszűntetése céljából 1991-ben elnökként sikerült rábírnom a tulajdonostársaimat – akik mind munkavállalók is voltak a cégben -, hogy 3 hónapig ne vegyék fel a munkabérüket. Ezáltal sikerült a Konkoord Kft-nek felállnia ebből a helyzetből. Ezután megegyeztünk a SHARP gépek disztribútorával, az EMMI-vel, hogy márkaképviseletként működünk, így kaptunk gépeket bemutatásra, illetve bizományba. Ugyanígy megegyeztünk az AEG írógép márka képviselőjével is és így már el tudtunk indulni bemutatókon, vásárokon is.

7) Milyen erősségeket épített ki a Konkoord Kft. az elmúlt 35 év során?

Müller Sándor:

Megbízható szállító és szolgáltató, valamint megbízható vevő és márkaképviselő partnerként ismerik a Konkoord Kft-t.

8) Hogyan éltétek túl a válságot, a Covid időszakát?

Németh László:

A Covid időszakát a dolgozók elkötelezettségének köszönhetően meglepően jól, nyereséggel vészeltük át. A Konkoord Kft. munkatársai rendkívüli összetartásról tettek tanúbizonyságot, minden területen számíthattunk rájuk.
A járvány alatt folyamatosan működtünk. Széles partneri körünk ugyan alacsony, de stabil működést tudott biztosítani a teljes időszakban. Igyekeztünk előre tekinteni, fejlesztettünk, bővítettünk, átvettük egy megszűnő vállalkozás piacát és munkavállalóját.

9) Mi volt a legnagyobb nehézség, krízis, amivel meg kellett küzdenetek?

Müller Sándor:

Számos nehézséggel álltunk szemben, mint például a forráshiány a kezdetekben vagy az okostábla projektnél, voltak krízisek a könyvelők esetében, és sajnos előfordult, hogy egy munkatárs elárulta a céget. De minden helyzetből fel tudtunk állni.

Németh László:

A Covid időszaka, valamint a járvány okozta megugró infláció, euró árfolyam és az árak kezelése. Szerződéseink legalább 1 évre fixált árakat tartalmaznak, így mindig csak 1 év késéssel tudtuk lekövetni a változásokat.

10) Mire vagytok a legbüszkébbek?

Müller Sándor:

Túlélte a cég a „hőskort” és sikeres vezetőváltás történt 2016-ban.

Németh László:

35 éve van a vállalkozás a piacon, vannak 35 éve nálunk dolgozó kollégák és rendelkezünk ugyanennyi idős partneri kapcsolatokkal is. Büszke vagyok rá, hogy a folyamatos megújulás jellemezte a céget 35 éven keresztül, egy technológiai szektoban.

11) Avassatok be minket a Konkoord Kft. sikerének a titkába!

Németh László:

Nem félünk tanulni. Fejlődtünk és többször is megújultunk a technikai fejlődést követve. Ezenkívül mindig tarttuk magunkat a szavunkhoz, ígéretünkhöz. Korrekt szolgáltatást, korrekt áron kínáltunk és kínálunk most is. Mindig a win-win lehetőségeket kerestük, tehát a valóban működő rendszereket, szolgáltatásokat kínáljuk, nem a legolcsóbbat. Ráadásul a Konkoord Kft. munkatársai mindig jobbat, többet, újabbat keresnek, mi pedig figyelünk a munkatársaink ötleteire.

12) A munkatársak hogyan segítik elő a Konkoord Kft. sikerét?

Müller Sándor:

Kezdetben a munkatársak nagy része tulajdonos is volt, később ez persze változott. Azok a munkatársak, akik képesek sajátjukként tekinteni a cégre, rendkívüli módon viszik a siker felé. Ez nem függ attól, hogy valódi tulajdonosok-e.

Németh László:

Addig sikeres egy csapat, amíg a tagjai mosolyogva mennek reggel dolgozni. Igyekszünk olyan csapatot kialakítani, akik közösen cselekednek a kitűzött célokért és eközben jól is érzik magukat a szerepükben.

13) Milyen irányba tervezitek fejleszteni a Konkoord Kft-t a közeljövőben?

Németh László:

A vállalkozásból vállalattá szeretnénk válni, elsősorban kultúra, szervezet, szervezettség és hatékonyság terén. Az irodák mellett a gyártósorok kiszolgálása jelenik meg, a jövő pedig a termelés támogatása.

14) Mennyire fontos előre tervezni egy vállalkozás működése során?

Müller Sándor:

Nagyon. smile

Németh László:

Kell lennie féléves, éves, 2-3 éves és hosszútávú terveknek, céloknak is. Érdemes visszafelé is tekinteni rájuk, segíthetnek meglátni a célhoz vezető utat.

15) Személyesen mit tekintesz sikernek? Magadat sikeres vállalkozónak tartod?

Müller Sándor:

Elindítottam a Konkoortd Kft-t a fejlődés útján 1991-ben.

Németh László:

Ha jelentősen jobb lesz, amit átadok az utódomnak, mint amit átvettem, akkor azt sikernek fogom érezni. Akkor fogom magamat sikeres vállalkozónak tartani, ha az unokám mellől visszatekintve még mindig meglesz a vállalkozásunk és sikeresebb lesz, mint most.

Az elmúlt 35 év során a Konkoord Kft. folyamatosan bizonyította elkötelezettségét az innováció, a minőség és a megbízhatóság iránt. Az alapítók és a jelenlegi vezetés által elért sikerek, valamint a munkatársak kitartó munkája és lojalitása révén a cég jelentős fejlődésen ment keresztül.

Büszkék vagyunk arra, hogy egy olyan vállalkozást építettünk, amely stabil alapokon áll és képes megfelelni a jövő kihívásainak is.

Köszönjük partnereinknek és munkatársainknak, hogy részesei lehetünk ennek a sikertörténetnek.

Az előttünk álló években is célunk, hogy a technológiai újítások és az ügyféligények mentén tovább fejlődjünk, és egyre magasabb színvonalú szolgáltatásokat nyújtsunk.

INFORMATIKA

Értékesítés 

Új és használt PC-k, laptopok, számítástechnikai kellékanyagok, alkatrészek közül választhatsz üzleteinkben.

Továbbá Techsavers átvevőpont vagyunk: biztosítjuk az ingyenes házhozszállítást és a beüzemelésben is tudunk segíteni.

KONKOORD

Irodaszer webshop

Irodaszer webshopunkban nékülözhetetlen eszközöket kínálunk a hatékony működéshez:

iroda- és iskolaszerek

papíráru

eredeti és utángyártott tonerek, tintapatronok

informatikai kellékek

SZOLGÁLTATÁSOK

Vizuáltechnika

Az egyszerű kivetítőktől az interaktív kijelzőkig.

Megoldásainkat a legszínvonalasabb termékekből, ügyfeleink igényeire szabva úgy alakítjuk ki,

hogy nekik ne a technológia használatának megtanulásával kelljen foglalkozniuk.

SZOLGÁLTATÁSOK

Weboldal készítés, karbantartás

A weboldalad a digitális névjegyed. Éppen ezért nem mindegy, milyen képet fest rólad a célközönséged számára. Ma már elengedhetetlen, hogy mobilra optimalizált weboldallal rendelkezz, az illeszkedjen a márkádhoz, és hogy egyértelmű legyen az üzenete. Mi ebben segítünk neked! De természetesen az átadás után is számíthatsz ránk: a weboldalad karbantartásával és frissítésével biztosítjuk, hogy célközönséged mindig naprakész információkat találjon rólad, szolgáltatásaidról, termékeidről.

Weboldal készítés és karbantartás - Konkoord Kft.

VÉLEMÉNYEK

Mit mondanak rólunk?

Kedves, segítőkész csapat!

Megbízható Tűzvédelem Kft.

Megbízható üzleti partnerünk mind az üzemeltetői, mind a beruházói feladatkörben. Jó szívves ajánljuk!

Jószív Temetkezési Kft.

Gyors és udvarias kiszolgálásban volt részem. A kérdéseimre szakszerű válaszokat kaptam, ami segített döntést hozni, melyik készüléket is vásároljam.

Papp István

egyéni vállalkozó

Kiváló szolgáltató!

Dr. Lauer János

stratégiai és üzletfejlesztési igazgató, FLEXMONT Kft.

Vedd fel velünk a kapcsolatot!

Adatkezelési tájékoztató

7 + 7 =